lørdag 17. mars 2012

Netvibes

Jeg har opprettet et informasjonsnav i Netvibes.
På min Netvibes - konto har jeg lagt inn RSS- strømmen fra de store norske avisene, min lokalavis og fra noen offentlige nettsteder som bl.a. Stortinget, regjeringen og Utdanningsdirektoratet. Jeg har også tatt med en del av mine medstudenters blogger for å følge med på når det blir lagt ut nye innlegg.
Jeg har gjort meg kjent med ”Essensielle småprogrammer” og lagt til notisblokk, været, huskeliste og kalender. Jeg fant en layout med friske farger og hvor det var mulighet for å ha forskjellige farger på nettstedene. Jeg valgte farge for hvert tema, bloggene er grønne og nyhetene gule. Det er med på å gjøre siden oversiktig og fin.
Ved å opprette et informasjonsnav som er tilgjengelig for elevene kan læreren være med å veilede elevene når de skal søke etter informasjon. Læreren kan på forhånd finne frem og se gjennom nettsteder til temaer elevene skal skrive om. 

Her er et skjermkutt av siden:










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar